Gå direkt till innehåll Gå direkt till meny

Rapporter en uetisk handling

Hva er en uetisk handling?

Vi i Nordic Guarantee jobber kontinuerlig med å opprettholde høye etiske standarder og handle ansvarlig i alt vi gjør. Det er viktig for oss å oppdage eventuelle uregelmessigheter så tidlig som mulig, slik at vi kan gripe inn.

Du kan rapportere enhver uetisk handling hos Nordic Guarantee. Dette kan omfatte mistanker om noe som er ulovlig, uetisk eller upassende, for eksempel alvorlige uregelmessigheter knyttet til regnskap, revisjon, korrupsjon, kriminalitet innen bank og finans, eller andre alvorlige uregelmessigheter som angår selskapets interesser eller liv og helse til enkeltpersoner.

Hvem kan rapportere en uetisk handling?

I tillegg til ansatte hos Nordic Guarantee kan alle som har en arbeidsrelatert tilknytning til Nordic Guarantee, for eksempel jobbsøkere, praktikanter, konsulenter, leverandører eller andre samarbeidspartnere, rapportere en uetisk handling. Hvis du er kunde og mistenker at Nordic Guarantee eller en ansatt hos Nordic Guarantee bryter loven, eller hvis du mistenker andre alvorlige forhold, vil vi også gjerne høre fra deg.

Hvordan fungerer rapporteringsprosessen?

Du har rett til å være helt anonym når du rapporterer en uetisk handling. Vi bruker det eksterne systemet SpeakUp for å håndtere rapporteringsprosessen hos Nordic Guarantee. Ingen informasjon om varsleren vil bli offentliggjort med mindre du som varsler ønsker det. Rapporteringssystemet er kryptert, passordbeskyttet og tilpasset for å opprettholde størst mulig hemmelighold og konfidensialitet for varsleren.

Vennligst merk at hvis du som kunde ikke er fornøyd med ditt spesifikke garanti- eller forsikringsprodukt eller skadeoppgjør, vennligst bruk skadeoppgjørsprosedyren eller klagebehandlingsprosedyren.

Ved å klikke på lenken nedenfor forlater du nettsiden vår og blir viderekoblet til vårt eksterne system for rapportering av uetiske handlinger.

https://nordicguarantee.speakup.report/NordicGuaranteeReportingChannel